תוכן עניינים

מנדפים – מהם הסוגים השונים

המנדפים משמשים כיום מעבדות רבות ומהווים אמצעי מרכזי וחשוב בכל אחת מהן כמעט. מטרתם העיקרית היא למנוע את חשיפתם של העובדים במקום לאותם גורמים מזהמים, לאותם חומרים רעילים ובכך ליצור עבורם סביבת עבודה אידיאלית, סביבה סטרילית לגמרי. המחפשים את המנדף, יגלו מגוון רחב של אפשרויות, הנבדלות אלו מאלו בצרכים שעליהן הן עונות וגם באופי של כל אחת מהן. תוהים מהם סוגי המנדפים הקיימים? התשובות לפניכם.

סוגי מנדפים פופולאריים במעבדות

מנדף ביולוגי למינרי – מבין הסוגים המוצעים כיום אפשר למצוא מנדף ביולוגי למינרי אנכי, שכפי שמרמז שמו מזרים את האוויר באופן אנכי. מנדף למינרי זה מסוגל למנוע את יציאתם של אותם גורמים ביולוגיים לא רצויים מאותה תיבה שבתוכו וכך לחסוך מהעובד במעבדה לבוא במגע איתם. בקטגוריה זו ישנם שני סוגים: סוג ראשון של מנדף זה הוא כזה המספק הגנה על העובד אך לא יוצר סביבת עבודה סטרילית ואילו הסוג השני הוא כזה היוצר את הסביבה הסטרילית הנדרשת פעמים רבות בלא מעט מעבדות.

מנדף לחומרים רעילים – המחפשים מנדף למעבדות בהן מתנהלת עבודה מול ועם חומרים רעילים,

מוצע מנדף מיוחד המתאים בעיקר לעבודה מול חומרים רעילים בתנאים סטריליים. למנדף זה מסנן מיוחד הנמצא מחוץ לחדר העבודה, כאשר הוא מוציא בין 70 ל-100 אחוז מהאוויר שבו.

מנדף ביולוגי אטום – זהו סוג נוסף של מנדף לעבודה במעבדות והוא מאפשר עבודה בטיחותית באותה סביבה. כדי להשתמש בו יש להיעזר בכפפות אטומות, הצמודות אל התיבה שבו וכך להתמודד בהצלחה עם אותם חומרים או גורמים רעילים מסוכנים הדורשים רמה גבוהה של בידוד (3 או 4).

מנדף קבוע או מנדף נייד – לצד מידת הסטריליות וההגנה שמציעים המנדפים, אחת הפרמטרים שבהם בא לידי ביטוי השוני שבהם קשור להיותם קבועים או ניידים. זה יכול להיות מנדף כימי נייד או מנדף קבוע, מה שמאפשר התאמה נכונה ומדויקת לצרכי המעבדה. מנדף נייד ניתן להזיז ממקום למקום ולרוב הוא יהיה קומפקטי הרבה יותר ואילו מנדף קבוע יהיה גדול ומאסיבי הרבה יותר מזה הנייד. המנדף הקבוע מגן על העובדים במעבדה מפני חומרים כמו חומצות, תמיסות אורגניות למיניהן וגם מפני גזים רעילים מסוכנים. הוא מסוגל לשאוב בהצלחה את האדים הכימיים ישירות מתוך אותה סביבת עבודה ובכך ליצור בה את התנאים האידיאליים לעובדים. המנדף הנייד, ולמרות היותו ניתן להזזה, ידוע באיכותו הגבוהה מאד. גם הוא מאפשר עבודה עם כימיקלים כבדים ועם חומצות מסוגים שונים וכך יוצר סביבה בטוחה וטובה לעובדים.

כדאי לדעת

היתרון בסוגים השונים של המנדפים, בין אם זה מנדף כימי או ביולוגי, מנדף קבוע או נייד, הוא האפשרות להתאים לכל מעבדה ולכל סביבת עבודה את המנדף הנכון עבורה ועבור התנאים המיוחדים שבה. חשוב מאד לפנות לגורמים המתאימים המתמחים במנדפים ולאתר בעזרתם את המענה הנכון, זה שיספק את הפתרון המתאים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן