אחסון חומרים מסוכנים

תוכן עניינים

אחסון חומרים מסוכנים           

חדרי מעבדה הם אחד המקומות החשובים ביותר לקידומו של המדע. בחדרי מעבדה מתבצעים ניסויים ובדיקות שונות ומשונות אשר מסייעים לחוקרים להתקדם במחקר ולהגיע אל תוצאות שיכולות להצעיד את העולם קדימה. למעשה, חדרי מעבדה נפוצים גם במוסדות חינוך, בתי חולים ועוד מקומות רבים נוספים שבהם חדרי המעבדה משמשים ביום יום. המשותף לחדרי המעבדה בכל המקומות הללו שבכדי לאבזר אותם ולצייד אותם בכל מה שצריך הכתובת תהיה חנות או חברה אשר מתמחים בציוד מעבדות, ולא חנויות רגילות המשמשות לריהוט או אבזור של בתים ומשרדים.

שימוש עם חומרים מסוכנים במעבדה

הרבה פעמים במהלך ביצוע של ניסויים במעבדה מתבצע שימוש עם חומרים מסוכנים כמו חומרים ביולוגיים וכימיים, כאלה שאם לא שומרים עליהם כמו שצריך ומתנהגים איתם בזהירות רבה, הם יכולים לגרום לאסונות. ולכן, חלק מציוד המעבדה שאותו רוכשים כאשר מרהטים את המעבדה הוא ציוד בטיחות שנועד לשמור על בטיחותם ובריאותם של מבצעי הניסויים במעבדה וכל השוהים בה. לדוגמא, מכשיר שמשמש עבור שמירה על בריאותם של אנשי המעבדה הוא המנדף. מדובר על מכשיר שמתקינים במקום שבו משתמשים עם החומר הכימי או הביולוגי, כדי שינטרל את ההשפעה של שאיפת החומרים הרעילים. הוא מסנן את החלקיקים הרעילים באוויר או מוציא אותם אל מחוץ למעבדה, וגורם לכך שבמעבדה יהיה רק אוויר נקי ובטוח.

אחסון חומרים מסוכנים במעבדה

בזמן שאיש המעבדה מטפל בחומרים המסוכנים, הוא יודע את הכללים הנדרשים כדי להשתמש איתם בצורה בטוחה. אולם, גם כאשר החומרים לא נמצאים בשימוש חשוב לשמור על אחסון בטוח ולוודא שהם לא מהווים סכנה עבור אף אחד. למשל – כאשר מדובר על חומר כימי דליק במיוחד, יש לרכוש עבורו ארונות מיוחדים הבנויים עם קיר פלדה כפול עם מרווח אוויר אשר מגן על תכולת הארון במקרה של שריפה, ובכך מונע מאש להדליק את הכימיקליים שמאוחסנים בו. כמו כן, אם ממקמים את הארון בתוך המסדרון, חשוב שהוא לא יחסום את המעבד ולאפשר דרכי מילוט ברוחב של 110 ס"מ.

היכן רוכשים ארונות אחסון לחומרים מסוכנים?

רכישה של ארונות אחסון לחומרים מסוכנים אפשר לבצע בחנויות וחברות המתמחות בציוד מעבדות, אשר מספקות ארונות אחסון לחומרים מסוכנים עם תו תקן אשר עומדים בכל הדרישות הקיימות מארונות מן הסוג הזה. חשוב מאוד שלא לזלזל ולרכוש דווקא ארונות אחסון איכותיים ובטוחים לחלוטין, כדי שחלילה לא יתרחש אירוע מצער שיהיה באחריותכם. בכל מקרה, ארונות בטיחות לאחסון חומרים מסוכנים הם רק דבר אחד מתוך רשימה של כללים ודרישות שאותם חייבים למלא בקפדנות כדי להיות בטוחים שהחומרים המסוכנים הללו לא מהווים כלל סכנה עבור אנשי המעבדה, ואין כל חשש שהם יגרמו למישהו נזק כלשהו.

היכן כדאי לרכוש אביזרי בטיחות למעבדה?

בין אם מדובר על רכישה של מקום אחסון עבור חומרים מסוכנים, מנדפים ביולוגיים או מנדפים כימיים, או כל ציוד אחר שנועד לשמור על הבטיחות במעבדה – חשוב לבצע את הרכישה במקום מקצועי עם ניסיון בתחום, אשר בראש ובראשונה יוכל לייעץ לכם על הפריט שיתאים בצורה הטובה ביתור לצרכים שלכם וישמור על שלומם של אנשי המעבדה, ובנוסף יוכל לתת לכם שירות גם לאחר הרכישה כך שבכל מקרה של בעיה, שאלה, תקלה או כל דבר אחר שקשור למה שרכשתם, תהיה לכם כתובת שאליה תוכלו לפנות ולקבל מענה זמין ומקצועי. ברכישה במקום כזה תוכלו להיות רגועים שגם אם תגיעו למצב שאתם צריכים לממש את האחריות ולהחזיר או לתקן את המוצר שרכשתם, לא יערימו עליכם בעיות אלא יטפלו בכם בצורה הוגנת ומקצועית.

סטטיטק – המקום המוביל לרכישת ציוד למעבדה

אם אתם מחפשים מקום מקצועי שעונה על כל הדרישות הנ"ל, כך שאם תבחרו בו לרכישה של ציוד למעבדה, תוכלו להיות עם לב שקט שעשיתם את ההחלטה הנכונה, כדאי שתכירו או חברת סטטיטק, אחת החברות המובילות בישראל בתחום ציוד המעבדות. החברה מספקת מגוון רחב של מוצרי בטיחות למעבדה, וכן ריהוט וציוד מעבדה מסוגים שונים. כל המוצרים שהחברה מספקת הינם באיכות הגבוהה ביותר, והם משמשים את מיטב המעבדות בארץ ובחו"ל. אז אם אתם מחפשים ארון אחסון לחומרים מסוכנים או כל דבר אחר למעבדה – חברת סטטיטק היא ללא ספק הכתובת עבורכם.

 

 

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן