מנדפים כימיים

תוכן עניינים

כל מה שרציתם לדעת על מנדפים כימיים

ציוד למעבדות אינו קיים רק לייעל ולבצע את העבודה בפועל אלא גם כדי לשמור על בטיחותם של העובדים במקום ועל איכות וטיב המוצרים וחומרי הגלם עמם עובדים. לצורך כך חשוב לשלב במעבדה, במפעל, בחדר הייצור או בכל מקום אחר הנדרש בציוד זה ובסביבת עבודה סטרילית – מנדפים כימיים. מנדפים אלו מסייעים ביצירת סביבת עבודה סטרילית השומרת על בטיחות העובדים ומונעת מחומרים כימיים רעילים לעשות את דרכם מתוך המנדף לדרכי הנשימה של העובדים. יתרה מכך, ישנם גם חלקיקים מזהמים באוויר או מהעובד העשויים לזהם את חומרי הגלם או המוצר עמו עובדים בתוך המנדפים.

מהם מנדפים כימיים וכיצד עובדים עמם?

מנדפים כימיים אלו שולחנות עבודה מיוחדים הכוללים מעין אקווריום כזה המשמשת כסביבת עבודה סטרילית המצויה תחת עבודת שאיבה מתמדת. המנדף כולל 3 דפנות עבודה בדרך כלל כאשר המשאבה המחוברת לשולחן שואבת את האוויר מכיוונו של העובד והלאה לתוך מסנן מיוחד המטהר את האוויר ופולט אותו החוצה. בדרך כלל הוא יפלוט אותו מחוץ לחלל הייצור אולם חלק מהמנדפים בנויים בצורה כזו הפולטים את האוויר חזרה אל תוך חלל העבודה בו נמצא השולחן. מנדפים כימיים נדרשים בבדיקת תקינות חצי שנתית וכן באופן כללי נדרשים לעמוד בכל התקנים המחמירים ביותר. יש כאמור סוגים שונים של מנדפים לצרכים ושימושים שונים.

אילו סוגים של מנדפים קיימים?

ישנם סוגים שונים של מנדפים הקיימים למעבדות, מפעלים, מכוני מחקר ומתחמים נוספים אחרים העושים שימוש בציוד זה. חלקם ביולוגיים, חלקם כימיים וחלקם מנדפים מסוגים אחרים. המנדפים הכימיים הינם מהפופולרי ביותר וגם מהם יש סוגים שונים של מנדפים: נייחים, ניידים, גדולים וקטנים. מנדפים יכולים להיות נבדלים זה מזה גם ברמת השאיבה והטיהור הנדרש, אופן העבודה עם המנדף ועוד.

היכן נתקין את המנדפים הכימיים לשיפור יעילות העבודה שלהם ונוחות העבודה של העובדים?

התקנת המנדפים הכימיים תלויה באופן השימוש הנדרש למנדפים. יש מנדפים המותקנים ממש מעל מרחב העבודה העשוי לפלוט חומרים ויש מנדפים המותקנים בגובה רב יותר בחלל העבודה. במנדפים המספקים חלל עבודה סטרילי המשאבות יותקנו על שולחן העבודה באופן מובנה כאשר צינור הפליטה יהיה מחובר אל המכשיר וימשוך את האוויר דרך תעלות המיזוג החוצה.

האם כדאי לקנות מנדפים ניידים או נייחים?

כפי שאמרנו ישנם סוגים שונים של מנדפים. חלקם יכולים להיות ניידים וחלקם נייחים. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. לדוגמה: המנדפים הנייחים יהיו גדולים ומסיביים יותר עם סביבת עבודה יותר מפותחת וגדולה. לרוב גם עוצמת השאיבה תהיה גבוהה יותר וכך גם רמת הסטריליות. מנדפים ניידים לעומת זאת יהיו בעלי היתרונות שלהם שכן מדובר במנדפים אותם ניתן לנייד מחדר אחד לאחר ולכן אם יש לכם צורך במנדף לפרויקט ספציפי או לזמן מוגבל תוכלו להשתמש בו לצורך בדיקה זו בחדר אחר ולאחר סיום העבודה להעבירו לחדר אחר בו הוא נדרש.

אצלנו בסטטיטק תמצאו את כל הציוד וריהוט הנדרשים למעבדה שלכם, למפעל, מכון מחקר ולצרכי ייצור. הציוד המתקדם לתעשייה של סטטיטק כולל מגוון סוגי מנדפים לתעשייה, לרבות מנדפים כימיים ברמת האיכות הגבוהה ביותר, העומדים בתקני הבטיחות הנדרשים. תוכלו לבחור את המנדפים המתאימים לכם ביותר או להתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו בנושא. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן