ציוד למעבדות

תוכן עניינים

ציוד למעבדות – מה הוא כולל ואיך לבחור נכון?

ציוד למעבדות הוא ציוד הנועד להפוך חלל מסוים לחלל עבודה סטרילי ובטוח הן עבור העובדים והן עבור הניסויים המתבצעים במקום או איכות המוצרים במיוצרים בו. ציוד זה חשוב מאוד במעבדות, חדרי ייצור, מפעלים, בתי חולים, חברות הייטק, תעשיית המזון והתרופות ואפילו בבתי ספר, מרכזים אקדמאיים שונים ועוד. הפיכה של חדר מסוים למעבדה סטרילית, נוחה ובטוחה לעבודה היא לא דבר פשוט ויש ציוד רב שצריך לכלול בו. לצד ריהוט סטנדרטי וכלי עבודה שונים יהיה צורך גם בציוד מקצועי המיועד למעבדות כמו מנדפים כימיים, מנדפים ביולוגיים, זרועות יניקה, עמדות שטיפה, מערכות לטיהור אוויר ועוד. את מרבית המוצרים הללו תמצאו אצל חברת סטטיטק המשווקת הבלעדית של מותג טופאייר האיכות והמוביל לייצור ריהוט מעבדה ומנדפים.

מה נכלל בקטגוריית ציוד למעבדות ?

מנדפים למעבדות:
כאשר מדברים על ציוד למעבדות אי אפשר שלא להזכיר מנדפים. מדובר בריהוט מיוחד למעבדות, חדרי ייצור, מכוני מחקר ומתחמים רבים אחרים העושים בהם שימוש לצורך ייצור, ניסויים, ערבוב של חומרי גלם שונים, בדיקת תקינות של חומרי גלם ומוצרים שונים ועוד. ישנם סוגים שונים של מנדפים למעבדות, כאשר אלה נבדלים זה מזה במטרת השימוש, אופן זרימת האוויר, תכונות המנדף, רמת ריהוט וסינון של האוויר, גודל המנדף, הניידות שלו ועוד. להלן כמה סוגי מנדפים פופולריים למעבדות:

• מנדף ביולוגי למינרי – מנדף המזרים את האוויר בצורה אנכית. מסייע במניעת ההתפשטות של חומרים ביולוגיים שונים מתוך המנדף וחוסך מהעובד לבוא עמם במגע. ישנם שני סוגי מנדפים ביולוגיים למינריים: האחד מספק הגנה על העובד אך אינו מייצר סביבת עבודה סטרילית והשני מספקת גם סביבת עבודה סטרילית.
מנדף כימי – סוגי מנדפים המאפשרים עבודה עם חומרים כימיים רעילים ופועל לסינון האוויר בחלל החדר ובתוך המנדף באמצעות מפוח למסנן חיצוני. ישנם מנדפים שונים עם אפשרויות סינון ברמות שונות.
• מנדף אטום – הינו מנדף ביולוגי המספקת אטימות מוחלטת לעבודה עם חומרים מסוכנים הדורשים רמת בידוד גבוהה במיוחד. על כן עושים שימוש בכפפות אטומות וצמודות אל התיבה. כך נמנע העובד במגע עם החומרים השונים.

תאים נקיים:
חברת סטטיטק משווקת גם תאים נקיים למעבדות, מפעלים וארגונים שונים בתחום הפארמה, המזון ועוד. תאים נקיים הוריזונטליים או ורטיקליים יספקו לעובדים שלכם בטיחות ונוחות בעבודה ברמה הגבוהה ביותר. התאים עומדים בתווי התקן המחמירים ביותר ומגיעים בהתאמה מלאה לצרכים ולדרישות של כל לקוח. באמצעות מפוחים שקטים הם שואבים את האוויר החוצה, דרך פילטרים כאשר לאחר מכן התא נשטף התא עם אוויר נקי ומסונן.

ריהוט למעבדה:
סטטיטק משווקת גם ריהוט וציוד משלים למעבדות. ציוד זה חיוני לצורך קיום העבודה השוטפת, נוחות העובדים והפרקטיות של סביבת העבודה. הריהוט צריך להיות בטיחותי, סטרילי ופונקציונלי. בין היתר תוכלו למצוא עמדות ושולחנות עבודה למעבדה, כיסאות למעבדה, שולחן מיוחד נגד רעידות, עמדות שטיפה למעבדה, זרועות יניקה, ארון בטיחות לאחסון כימיקלים ועוד.

מהם הפרמטרים שנרצה להתחשב בהם בבחירת ציוד למעבדה?

• סטריליות ובטיחות השימוש – ראשית, מכיוון שמדובר במעבדות וחללי עבודה הנדרשים ברמת סטריליות גבוהה חשוב שגם הריהוט והציוד שקונים יהיה נקי, סטרילי, בטוח לשימוש לעובדים, תורם ליצירת סביבת עבודה ונקייה ממזהמים ועומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים.
• סוג המוצר – ישנם סוגים שונים של דגמים לכל מוצר. לדוגמה: ישנם מנדפים כימיים ומנדפים ביולוגיים, מנדפים ניידים ומנדפים קבועים, מנדפים גדולים וקטנים, רמות טיהור שונות ועוד. בדקו היטב שאתם רוכשים את המוצרים הנדרש עבור הצרכים שלכם.
• גודל המוצר והתאמות אישיות – בהמשך לסעיף הקודם, הרי שגודל המוצר חיוני לעיצוב וארגון חלל העבודה, שיפור הפונקציונליות שבו ונוחות ובטיחות העובדים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן