בחירת מנדף למעבדה

תוכן עניינים

בחירת מנדף למעבדה

כאשר מתעסקים עם חומרים כימיים או ביולוגיים ישנה חשיבות רבה להקפיד על עבודה בטוחה. בכדי לייצר סביבת עבודה בטוחה עבור אנשי המעבדה צריך להשקיע כסף ולרכוש דברים שיכולים להגן על שלומם. המכשיר אשר מסייע לשמירה על ניקיון האוויר במעבדה כאשר מתעסקים עם חומרים מן הסוג הזה הוא המנדף. תפקידו של המנדף הוא לשמור על אנשי המעבדה מפני שאיפה של חומרי רעילים שונים, במהלך שימוש עם חומרים כימיים או ביולוגיים בתוך חדר מעבדה סגור. למעשה, מנדף למעבדה הוא ציוד בסיסי שאפשר למצוא כיום כמעט בכל מעבדה, אשר שאותו רוכשים בחנויות אשר מתמחות באספקה של ציוד למעבדות.

היכן משתמשים עם מנדפים למעבדות?

השימוש עם מנדפים למעבדות נפוץ בכל מקום שבו מתבצע שימוש עם חומרים ביולוגיים או כימיים, אשר שאיפה שלהם יכולה להיות סכנה בריאותית. למעשה, בכל מקום שבו יש מעבדה כמו: מכוני מחקר, אוניברסיטאות, מפעלים, בתי ספר וכן בכל מקום אחר שבו משתמשים עם חומרים מן הסוג הזה, תוכלו לראות שישנם מנדפים מסוג מתאים אשר נועדו להגן על בריאותם של האנשים שנמצאים במעבדה. לא מדובר על משהו שאפשר לוותר עליו, אלא על פריט שחובה שיהיה בכל מקום שבו יכולה להיווצר סכנה בריאותית.

אילו סוגים של מנדפים ניתן לרכוש?

ישנם כמה סוגים שונים של מנדפים, אשר כדאי להכיר אותם ולהבין מה ההבדלים ביניהם לפני שניגשים לרכוש מנדף למעבדה שלכם. ישנם מנדפים אשר מיועדים עבור מעבדות בהם משתמשים עם חומריים כימיים, וישנם מנדפים אשר נועדו עבור מעבדות בהם נעשה שימוש עם חומרים ביולוגיים. כמו כן, יש מנדפים אשר להם מותקן צינור סליקה אשר דרכו מתנדפים החומרים הרעילים אל מחוץ למעבדה, ויש מנדפים שבנויים ללא צינור סליקה, אשר בהם מותקנת מערכת המסננת את האוויר ומחזיקה לחלל המעבדה אוויר נקי ללא רעלים. ישנם מנדפים שאותם מניחים במקום קבוע בחדר, ויש כאלה ניידים שאפשר להעביר ממקום למקום בקלות. ניתן גם לרכוש מנדפים מיוחדים המיועדים עבור מעבדות בהן מתבצעים ניסויים עם חומרים העלולים לגרום לפיצוץ, כך שהמנדף עשוי מזכוכית מגן חזקה ועמידה שלא נשברת גם במקרה של פיצוץ.

אז כיצד בוחרים את המנדף המתאים?

מאחר ויש סוגים שונים של מנדפים, בחירת מנדף למעבדה היא לא תמיד קלה. למעשה, ישנה חשיבות רבה בהתאמה של מנדף אשר יתאים לצרכי המעבדה ולדברים שאמורים לעשות בה, בכדי שהוא יוכל להגן על אנשי המעבדה בצורה יעילה. ולכן, אם אין לכם הבנה בתחום ואתם רוצים להיות בטוחים שההחלטה על המנדף תהיה החלטה נכונה, כדאי לרכוש אותו דווקא אצל חברה מקצועית ואמינה, אשר תדאג לשמוע את הצרכים שלכם ולהתאים לכם את המכשיר שיתאים בצורה הטובה ביותר לצרכי המעבדה.

היכן שמים את המנדף בתוך המעבדה?

כאשר מדובר על מעבדה שבה מבצעים את השימוש עם החומרים הרעילים במקום מסוים, מתקינים בדרך כלל את המנדף באותו מקום כדי שיספק את ההגנה הטובה ביותר למי שמתעסק עם החומרים הללו. כאשר מדובר על מעבדה שבה מתבצע שימוש עם חומרים ביולוגים או כימים במקומות שונים ברחבי המעבדה, כדאי לרכוש דווקא מנדף נייד אשר אותו אפשר להזיז בקלות ממקום למקום לפי הצורך, או מנדף קבוע לכל מקום שבו משתמשים עם החומרים הללו.

היכן כדאי לרכוש מנדף למעבדה?

יש כמה דברים שאליהם חשוב לשים לב לפני שאתם בוחרים את המקום שבו תרכשו את המנדף. דבר ראשון – לשים לב שמדובר על מקום מקצועי המעסיק אנשי מקצוע עם הבנה בתחום, שיוכלו להתאים לכם מנדף אשר יעשה את העבודה בצורה היעילה ביותר. דבר שני – אם אתם רוצים לוודא שאתם רוכשים מוצר איכותי שיעשה את העבודה שלו במשך שנים רבות ללא בעיות ותקלות, כדאי לרכוש דווקא אצל מקום המספק מוצרים איכותיים של המותגים המובילים. אחת החברות המובילות  כיום בכל הקשור לציוד מעבדות היא חברת סטטיטק, אשר משווקת מוצרי מעבדה ברמה הגבוהה ביותר. אצל סטטיטק תוכלו לקבל את עזרתם של אנשי מקצוע מנוסים שיסייעו לכם לבחור את המנדפים המתאימים ביותר לצרכים שלכם, ולהיות רגועים שאתם מקבלים מכשיר איכותי ברמה הגבוהה ביותר שיחזיק מעמד לאורך זמן ולא יעשה לכם בעיות כל הזמן.

 

 

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן