כללי בטיחות במעבדות

תוכן עניינים

כללי בטיחות במעבדות כימיות וביולוגיות

לעבודה שנעשית בחדרי מעבדות ברחבי העולם ישנה השפעה גדולה על החיים של כל אחד ואחד מאיתנו. בעזרת הניסויים והמחקרים שנערכים בהן, אפשר להתמודד בצורה טובה יותר עם מחלות, ולהפוך את החיים שלנו לנוחים וקלים יותר. העבודה בחדר המעבדה היא עבודה שדורשת לא פעם שימוש עם חומרים שעלולים להיות מסוכנים, כמו חומרים כימים או חומרים ביולוגיים. כאשר עובדי המעבדה מגיעים בבוקרו של יום אל חדר המעבדה, הם רוצים להיות רגועים שנעשה כל מה שאפשר כדי להגן עליהם מפני השפעת החומרים הללו, כך שהעבודה בחדר המעבדה לא תהווה עבורם סכנה בשום אופן.

ציוד בטיחות מעבדה – הכרחי להגנה מפני חומרים מסוכנים 

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להגן על אנשי המעבדה מפני השפעתם של חומרים מסוכנים זה לרכוש ציוד מתאים שיבטיח את שלומם. ציוד בטיחות למעבדה יכול להיות לדוגמא ארון אחסון אשר שומר על חומרים דליקים מפני התלקחות, ויכול להיות גם מכשירים מיוחדים שנועדו לשמור על שהייה בטוחה במעבדה כמו למשל המנדפים. מנדף כימי או ביולוגי הוא למעשה מכשיר מיוחד המיוצר עבור חדרי מעבדה אשר מסנן את החומרים הרעילים מאוויר החדר ודואג שהאוויר בתוך חדר המעבדה יהיה נקי ובטוח. ישנם סוגים שונים של מנדפים כמו מנדפים עם צינור סליקה אשר מוציאים את החומרים הרעילים אל מחוץ לחדר באמצעות צינור, וגם מנדפים ללא צינור סליקה אשר מסוגלים לסנן את האוויר ולהחזיק לתוכו אוויר נקי. ישנם גם מנדפים כימים ניידים אשר מאפשרים להעביר את המנדף בקלות ממקום למקום בתוך חדר המעבדה לפי הצורך.

היכן רוכשים ציוד בטיחות למעבדות?

רכישה של ציוד למעבדות בכלל וציוד בטיחות בפרט תתבצע אצל חברות המתמחות באספקת ציוד למעבדות, ולא בחנויות ריהוט או ציוד רגילות. אצל חברות כאלה תוכלו למצוא מגוון רחב של ציוד אשר מיוצר במיוחד בהתאמה עבור חדרי מעבדה, שאותו אין להשיג במקומות אחרים. כמו כן, כדי לבחור בציוד שיתאים בצורה הטובה ביותר לצרכי המעבדה, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום, כאלה תוכלו למצוא רק אצל חברות אשר מתמחות בתחום ציוד המעבדות.

כללי הבטיחות במעבדות ביולוגיות וכימיות

אנשים נוטים לחשוב שרכישה של ציוד בטיחות מבטיחה שהמעבדה תהיה בטוחה, ובכך מסתכם נושא הבטיחות במעבדה. אולם, זו כמובן טעות. כדי להיות בטוחים שהעבודה במעבדה בטוחה לחלוטין חשוב מאוד להכיר מספר כללים שעליהם יש לשמור בקפידה בכדי לוודא שהעבודה במעבדה לא תהיה כרוכה בסכנה. למשל – אם במעבדה ישנם חומרים מסוכנים, חייבים לאחסן אותם על פי ההוראות והכללים הנדרשים כדי לוודא שהם לא מהווים סכנה. כמו כן, צריך להיות כל הזמן עם יד על הדופק שהמעבדה מאווררת כל העת, המעברים החוצה פתוחים, וישנה הקפדה על כל כללי הבטיחות הבסיסיים לשימוש בחדרי מעבדה.

היכן כדאי לרכוש ציוד בטיחות למעבדה?

חשוב מאוד לוודא שאתם מבצעים את הרכישה של ציוד הבטיחות למעבדה אצל חברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, אשר תספק לכם מוצרים איכותיים שיעשו את העבודה כמו שצריך. במיוחד כאשר מדובר על ציוד בטיחות, אנחנו לא ממליצים לנסות ולמצוא את המקום הזול ביותר עבור ביצוע הרכישה, אלא דווקא מקום מקצועי שיידע להתאים לכם את הציוד המתאים ביותר ולספק לכם מוצר איכותי. כמו כן, חשוב לבחור במקום שמספק שירות לקוחות מקצועי גם לאחר הרכישה, כדי שגם במקרה שאתם לא יודעים כיצד להשתמש במכשיר או שיש איזו שהיא תקלה או בעיה שקשורה למוצרה שרכשתם, תהיה לכם כתובת שאליה תוכלו לפנות ולקבל מענה מקצועי עד לפתרון הנושא.

סטטיטק – המקום המוביל לציוד בטיחות למעבדה

אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים להשקיע כסף ולרכוש דווקא ציוד איכותי עבור המעבדה שלכם, כדאי שתכירו את אחת החברות הגדולות והמובילות בתחום – חברת סטטיטק, אשר משווקת את מוצרי האיכות של מותג טופאייר בישראל. מותג טופאייר הוא אחד המותגים המובילים בעולם בציוד מעבדות, ותוכלו לפגוש אותו בחדרי המעבדה הגדולים והמובילים בעולם. אם חשוב לכם לרכוש ציוד בטיחות למעבדה, או ציוד למעבדות בכלל אצל חברה גדולה ומקצועית, אין ספק שהבחירה במקום מקצועי כמו סטטיטק היא הבחירה הנכונה. אצל סטטיטק תוכלו למצוא את כל מה שאתם מחפשים עבור חדר המעבדה, החל ממנדפים וזרועות יניקה ועד ארונות בטיחות לחומרים מסוכנים.

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן