כללי הזהירות והבטיחות הנדרשים במעבדה

תוכן עניינים

כללי הזהירות והבטיחות הנדרשים במעבדה

אין ספק שנושא הבטיחות בזמן השימוש במעבדה הוא הנושא הראשון שצריך לעמוד בפני מי שמתכנן או בונה מעבדה חדשה. בסופו של דבר, אנשים מגיעים אל המעבדה כדי לעבוד או ללמוד, והם רוצים לדעת שהם נמצאים במקום בטוח והם יוכלו לחזור הביתה בסוף היום בריאים ושלמים. אז נכון, חלק מהדברים המתבצעים במעבדה הם דברים שיכולים להיות מסוכנים, אך כאשר מתכוננים כמו שצריך ומתאימים את חדר המעבדה לשימושים מן הסוג הזה, אין סיבה שתהיה פגיעה כלשהיא בבריאותם של אנשי המעבדה.

מהו ציוד בטיחות למעבדה?

מאחר ובמעבדה מתבצע שימוש עם חומרים מסוכנים כמו למשל חומרים ביולוגיים או חומרים כימים, חייבים לרכוש עבור המעבדה ציוד בטיחות מתאים שישמור על שלומם. לדוגמא, בכדי להגן על השוהים במעבדה מפני שאיפה של חומרים ביולוגיים או כימים צריך לרכוש מנדפים למעבדות אשר מאפשרים להשאיר את החדר רק עם האוויר הנקי והבטוח. ישנם סוגים שונים של מנדפים למעבדות ובהם מנדפים המיועדים לחומרים כימים, מנדפים המיועדים לחומרים ביולוגים, מנדפים עם צינור סליקה אשר פולטים את החומרים הרעילים אל מחוץ לחדר, ומנדפים בלי צינור סליקה אשר מסוגלים לסנן את האוויר הנקי ולהחזיר אותו בחזרה אל תוך החדר. ישנה חשיבות רבה לבחירת המנדפים המתאימים לאופי השימוש במעבדה, בכדי שהם יעשו את העבודה בצורה היעילה ביותר והמעבדה תהיה מקום בטוחה לחלוטין לשהייה.

היכן רוכשים ציוד בטיחות למעבדה?

ניתן לרכוש ציוד בטיחות למעבדות בעיקר אצל חברות אשר מתמחות בריהוט וציוד למעבדות. בחברות כאלה תוכלו למצוא מגוון רחב של ציוד או רהיטים אשר מיוצרים במיוחד עבור חדרי מעבדה, ובמידת הצורך לבצע התאמה אישית של מכשיר מסוים או ריהוט בכדי שיתאים בצורה הטובה ביותר עבור צרכי המעבדה שלכם. בחברות הללו תוכלו לפגוש אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום ציוד המעבדות, והם יוכלו לסייע לכם להבין איזה מכשירים אתם צריכים לרכוש עבור המעבדה שאתם בונים, ואיזה דגמים יתאימו בצורה הטובה ביותר.

מהם כללי הבטיחות הנדרשים במעבדה?

גם כאשר המעבדה מצוידת היטב באביזרי בטיחות, זה לא אומר שאפשר להתנהג במעבדה בקלות ראש ולעשות מה שרוצים. אם לא נבצע את הניסויים ואת העבודה במעבדה בצורה בטוחה ועל פי הכללים הנדרשים, אנחנו עלולים לסכן את הבריאות שלנו. לדוגמא, כאשר ישנם חומרים אשר מוגדרים כאסורים לשימוש, אין להכניס אותם למעבדה גם אם יש במעבדה אבזור בטיחות מתקדם. את החומרים המסוכנים שמותרים בשימוש חייבים לאחסן על פי הכללים הנדרשים ולא לזלזל בהם. ישנם עוד הרבה כללי בטיחות הנדרשים עבור השוהים במעבדה שאותם חייבים להכיר לפני שמתחילים לבצע פעילות במעבדה, כמו למשל הצורך לדאוג שהמעבדה תהיה מאווררת כל העת והמעברים החוצה יהיו פתוחים, ועוד הרבה מאוד כללים ודברים שצריך לדעת לפני שנכנסים להשתמש במעבדה.

היכן כדאי לרכוש ציוד מעבדות מתקדם?

רכישה של ציוד מעבדות איכותי ומתקדם כדאי לבצע דווקא אצל חברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, אשר משווקת אך ורק מוצרי מעבדות איכותיים. רכישה של מוצרים לא איכותיים אולי תהיה זולה יותר, אך הם בדרך כלל יחזיקו מעמד הרבה פחות זמן, ובמקרים מסוימים גם עלולים להיות פחות בטוחים לשימוש. ולכן, אם אתם מתכננים מעבדה ואתם רוצים שהדברים שאתם רוכשים יחזיקו מעמד לאורך זמן, כדאי לרכוש דווקא מוצרים איכותיים של אחד המותגים המובילים והמוכרים, ולא לנסות לחסוך כסף ולרכוש אביזרי מעבדה זולים ולא איכותיים.

סטטיטק – החברה המובילה לציוד וריהוט למעבדות

אחת החברות המובילות כיום בכל הקשור בציוד או ריהוט למעבדות היא חברת סטטיטק, אשר משווקת את מוצרי האיכות מבית טופאייר. על מוצרי טופאייר אין צורך להרחיב מאחר ושמם הולך לפניהם, והם משמשים בכל המעבדות הכי גדולות ונחשבות ברחבי העולם. חברת סטטיטק מציבה בראש סדר העדיפויות שלה את שביעות הרצון של הלקוחות, והיא מציעה התאמה אישית של המכשירים או הריהוט שאתם רוכשים אצלה, הן מבחינת מידות וגדלים של המוצר, והן מבחינת המפרט הטכני של המוצר. אצל סטטיטק אחד הדברים החשובים ביותר הוא נושא בטיחות המוצרים, והיא מיישמת הנחיות מחמירות בכדי להבטיח את בריאותם של צוותי המעבדה והייצור אשר משתמשים במוצריה, בכדי שתוכלו להיות רגועים שבחרתם בציוד הבטיחותי והיעיל ביותר עבור המעבדה שלכם.

 

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן