מנדפים כימיים

תוכן עניינים

מנדפים כימיים ניידים לעומת מנדפים כימיים קבועים – יתרונות וחסרונות ואיך לבחור נכון?

אחד הדברים החשובים ביותר בכל מקום עבודה הוא נושא בטיחותם של העובדים. כל עובד אשר מגיע בבוקר לעבודה מצפה להגיע בחזרה הביתה בשלום, ללא פגיעה בריאותית כלשהי. אמנם, מטבע הדברים ישנם מקומות עבודה אשר בהם יש צורך לבצע פעולות אקטיביות בכדי לשמור על ביטחונם של העובדים, משום שבמסגרת העבודה מבצעים ניסויים או פעולות עם חומרים כימיים. העבודה עם חומרים כימיים בתוך חדר סגור עלולה להיות מסוכנת ולגרום לפגיעות בריאותיות שאותן אנחנו רוצים למנוע. ועל כן, כאשר מדובר על עבודה עם חומרים כימיים בחדר המעבדה יש צורך לרכוש מנדפים כימיים אשר יסייעו לנידוף החומרים הרעילים מן החדר, וידאגו שהאוויר בתוך המעבדה יהיה בטוח לנשימה עבור אנשי המעבדה.

כיצד מנדפים כימיים מסייעים בטיהור האוויר?

ישנם סוגים שונים של מנדפים כימיים אשר צורת הפעולה שלהם מעט שונה, אך בגדול הרעיון הוא לקחת את האוויר שבו ישנם חלקיקים רעילים כתוצאה מן השימוש עם החומרים הכימיים, לסנן את החלקים הרעילים ולהוציא אותם החוצה. ישנם מנדפים הפועלים באמצעות צינור פליטה והם פולטים החוצה את האוויר, וישנם מנדפים הפועלים ללא צינור פליטה אשר יודעים לסנן את החלקיקים הרעילים ולהכניס חזרה אל החדר אוויר נקי ובטוח לנשימה. השימוש עם מנדפים כימים חשוב מאוד לצורך שמירה על בריאותם של אנשי המעבדה, ולכן חשוב מאוד לוודא שאתם רוכשים מכשיר איכותי ויעיל שיידע לנקות את האוויר כמו שצריך ויעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

האם כדאי לרכוש מנדפים קבועים או ניידים?

פעמים רבות ישנה התלבטות האם לרכוש מנדפים כימיים קבועים או ניידים לצורך השימוש במעבדה. מצד אחד – מנדפים ניידים מאפשרים חופש פעולה וניתן להזיז אותם ממקום למקום לפי הצורך, כך שכאשר מתבצע שימוש עם החומרים הרעילים במקום אחר פשוט מזיזים את המכשיר למקום הרצוי. מצד אחד חופש הפעולה מהווה יתרון, אך מצד שני כאשר מדובר על עבודה במקום קבוע הרבה יותר נוח ויעיל להשתמש עם מנדפים כימיים קבועים אשר לא צריך לחפש איפה הם נמצאים והם עושים את העבודה בצורה יעילה יותר.

כיצד בוחרים אם לרכוש מנדפים קבועים או ניידים?

למעשה, מי שיודע הכי טוב מהם המנדפים שיתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכי המעבדה אלו האנשים שהולכים להשתמש במעבדה. אנשי המעבדה יודעים הכי טוב את הצרכים העתידיים שלהם והם יוכלו לעזור לכם להגיע אל ההחלטה האם לרכוש מנדפים קבועים או ניידים. כמובן, כאשר אתם רוכשים את המנדפים אצל חברה מקצועית אשר מספקת גם שירותי ייעוץ לפני הרכישה כדאי לקבל עזרה מן אנשי המקצוע ולנסות להגיע יחד איתם אל ההחלטה שתהיה המתאימה ביותר עבור הצרכים של המעבדה, משום שלאנשי החברה יש הכי הרבה ניסיון וידע בקשר ליכולות והיתרונות של כל מכשיר ומכשיר, ורק הם יוכלו לדעת להמליץ לכם על המכשיר שיתאים בצורה הכי טובה.

כיצד דואגים לתקינות של המנדפים?

כאשר מדובר על נושא בריאותי אין מקום לפשרות או לעיגול פינות. ועל כן, חייבים להקפיד על ביקורת התקינות של המנדפים, ולוודא כל הזמן שהמנדף יוכל לעבוד כמו שצריך ולא יהיו דברים שונים לידו או בתוכו. כמו כן, היעילות של המנדפים מתבססת על זרימת אוויר חלקה, ויש לדאוג שלא יהיה שום דבר שיפריע לפעילותו התקינה של המנדף. מנדפים כימיים אשר מתחזקים אותם כמו שצריך יכולים להחזיק למשך שנים רבות ולעשות את העבודה כמו שצריך לאורך זמן. עם זאת, חשוב לוודא שאתם רוכשים מכשיר איכותי מחברה מוכרת ומקצועית שמספקת מוצרים איכותיים למעבדות.

היכן כדאי לרכוש מנדפים כימיים?

בין אם החלטתם לרכוש מנדפים כימיים קבועים או מנדפים כימיים ניידים – המקום הטוב ביותר לרכוש את המכשיר הוא אצל חברה מקצועית המחזיקה בניסיון רב בתחום. חברה כזאת היא למשל חברת סטטיטק הפועלת בתחום ציוד המעבדות שנים רבות, ואנשיה מחזיקים בידע ובניסיון הדרוש בכדי לסייע לכם להגיע אל המכשיר שיתאים בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם. אצל סטטיטק תוכלו למצוא מגוון רחב של ציוד מעבדות מסוגים שונים, ובין היתר תוכלו למצוא מגוון של מנדפים כימיים או ביולוגיים, כולל מנדפים ניידים הניתנים להזזה בקלות או מנדפים קבועים אשר אותם מניחים במקום אחד באופן קבוע.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

WE'RE IN THE NEWS

דילוג לתוכן